hajtasok

Hajtások

A hajtások az ipari automatizálás eszközei, feladatuk a csővezetéki elzáró/szabályzó szerelvények technológiai követelmények szerinti beállítása, áteresztőképességének változtatása.
A cégünk által forgalmazott különböző szerelvények működtetésére több lehetőség közül is választhatnak Partnereink:

  • Kézi működtetésű hajtóművek
  • Pneumatikus hajtóművek
  • Elektromos hajtóművek
  • Csigahajtóművek
  • Egyedi hajtóművek

Gyors ajánlatkéréshez keresse műszaki kollégáinkat! Munkaidőben: +36-1-227-4945, vagy e-mail címünkön: soltesz@soltesz.hu

Hajtások termékcsoport ismertető

Az ipari automatizálás eszközei, feladatuk a csővezetéki elzáró/szabályzó szerelvények technológiai követelmények szerinti beállítása, áteresztőképességének változtatása.

Termékcsoport beszállítói és termékkatalógusok

Beszállítói termékismertető

Kézi működtetésű hajtóművek:

A működtető személyzet (1-2 fő) által segédenergia nélkül üzemeltethető szerelvények tartoznak ebbe a csoportba. Jellemzően ritkán működtetett szerelvények, vagy olyan helyre beépítettek, ahol nem áll rendelkezésre segédenergia. Lehet nyit-zár, valamint szabályozó üzemre is a feladat függvényében.

Hajtás, pillangószelep szabályozó és záró armatúra

A működtető személyzet (1-2 fő) által segédenergia nélkül üzemeltethető szerelvények tartoznak ebbe a csoportba. Jellemzően ritkán működtetett szerelvények, vagy olyan helyre beépítettek, ahol nem áll rendelkezésre segédenergia. Lehet nyit-zár, valamint szabályozó üzemre is a feladat függvényében.

Típusai:

  • Kézikaros: Egyszerű kar, vagy reteszelhető karos kivitelben. Jellemzően negyedfordulatú szerelvények: gömbcsapok és pillangószelepek működtetésére DN 150 méretig forgatónyomaték-igény függvényében.
  • Kézikerekes: Kézzel működtetett kerék áttétel nélkül. Jellemzően többfordulatú szerelvényeken pl.: szelep, tolózár, késtolózár, membránszelep. A kézikerék mérete a forgatónyomaték-igényhez méretezve.
  • Fokozóművek pl.: csigahajtások: A fokozóművek különböző áttételeken (pl.: fogaskerék) keresztül a kézikerékkel bevitt forgatónyomatékot sokszorozzák meg, így nagyobb nyomatékigényű szerelvények is működtethetők emberi erővel. A kézikerék mérete szintúgy számít, mint az áttétel(-ek) aránya.
  • Egyéb: előbbiekbe nem besorolt például pneumatikus vagy elektromos meghajtás energiakimaradása esetén, azok leválasztására szolgáló vészműködtetésre alkalmas kivitelek.

Pneumatikus hajtóművek:

Ide soroljuk a folyadékkal vagy gázzal működtetett hajtóműveket. Kedvező ára, felhasználhatóságának sokrétűsége, valamint megbízhatósága miatt a sűrített levegős rendszerek a legelterjedtebbek.

Működtetés iránya szerint lehetnek:

  • Lineáris (pl.: szelepekhez, kés- és tolózárakhoz) valamint;
  • Forgató (jellemzően negyed- vagy fél-, háromnegyed fordulatú szerelvényekhez pl.: gömbcsap, pillangószelep) hengerek.

Működés módja szerint:

  • Kettős működésű: Mindkét munkafázist (nyitás-zárás) a levegő végzi, jellemzően a szerelvény vész esetén ugyanabban a pozícióban marad, vagy mindegy a pozíció;
  • Egyszeres működésű vagy rugó-visszatérítéses: egyik munkafázist levegő, másikat rugó végzi. Vész esetén a rugó a szerelvényt az előre meghatározott állásba mozgatja. Méretezéskor meg kell határozni, hogy ez nyitott vagy zárt pozíció.
    Hajlamosak vagyunk úgy gondolni erre, hogy amennyiben vész esetén nyit vagy zár pozícióba kell átváltania egy szerelvénynek, úgy csak rugó-visszatérítéses megoldásban gondolkodhatunk. Ez téves. Amennyiben a táplevegő rendelkezésre áll (tehát a légvezeték nem sérült, légtartály(-ok) az üzemhez, vagy direkt a szerelvényhez kialakítva
    rendelkezésre állnak) és csak a vezérlőjel (útváltó mágnesszelepnek) szűnik meg, úgy a mágnesszelep is lehet levegő- és/vagy rugóvisszatérítéses így hiba esetén a kívánt alaphelyzetbe állítja a szerelvényt.

Működés mechanikája szerint:

  • Fogasléces (Rack-and pinion): Tengelyen fogaskerék, dugattyú(-ko)n fogasléc. Lineáris nyomaték jellemzi. Cégünk a Rotork GT típust tartja raktáron 0…90°, de igény esetén 0…120°/180°/240° tartományokban is elérhető.
  • Ék-járom (Scotch-Yoke): Kompakt, de robosztus kialakítás, mely a dugattyúhoz rögzített éket a járom által vezetett pályán mozgatja negyedköríven. Előnye a magasabb nyomaték a két végállásban (negyedfordulatú szerelvényeknél előny), rövidebb dugattyúút, kevesebb levegőfelhasználás és súly. A kialakítás további előnye, hogy hosszabb élettartamú és megbízhatóbb, mint a fogasléces kialakítás. Ezáltal a magasabb igénybevételhez, mint a szabályozó üzem, valamint a gyakran működtetett szerelvényekhez kiváltképp alkalmas. Cégünk a Rotork RC 200 típus
    termékeit tartja raktáron, melyet minimum 1 000 000 ciklusra terveztek.

Elektromos hajtóművek:

Hamarosan!

Csigahajtóművek:

Hamarosan!

Egyedi hajtóművek:

  • Légtartállyal: vész esetén többszöri működtetésre
  • Kézikerékkel: Vész esetén kézi működtetéssel
  • Gyors működtetésű: nagyobb furatokkal
  • Extrém hőmérsékletre: +150°C környezeti hőmérsékletre, vagy akár -47°C környezeti
    hőmérsékletre

Termékkatalógusok letöltése

DREHMO standard elektromos hajtások

DREHMO standard elektromos hajtások

DREHMO Matic C elektromechanikus hajtások

DREHMO Matic C elektromechanikus hajtások

Kettős működésű pneumatikus forgatóművek

Kettős működésű pneumatikus forgatóművek

Rugóvisszatérítéses pneumatikus forgatóművek

Rugóvisszatérítéses pneumatikus forgatóművek

Ajánlatkérés

Képviselt gyártóink